Spoofing – czy to na pewno telefon z banku?
Czy wiesz, że oszuści podszywają się pod pracowników banków? Zdarza się nam korzystać z ofert, do których bank przekonał nas telefonicznie. Takie czasy – reklama dźwignią handlu. Ale czy to był na pewno telefon z banku? A jeśli nie?
Cyberprzestępcy nie mają wakacji, dlatego tak ważne jest, aby wiedzieć, jak się przed nimi chronić. W tym celu powstała kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” realizowana przez Związek Banków Polskich, Fundację Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz banki i Policję. Twarzami tegorocznej edycji są Daria Widawska i Jerzy Kryszak.
Jak reagować – tłumaczy w filmie poniżej Jerzy Kryszak:
„Pamiętaj, nigdy przez telefon nie ujawniaj swoich danych do logowania! Bank nigdy o to nie pyta. A kto pyta? – Przestępcy, którzy chcą ukraść Twoje pieniądze. Dlatego jeżeli ktokolwiek poprosi Cię przez telefon o:
- kod,
- hasło,
- PIN,
- login do bankowości elektronicznej,
to odmów i natychmiast poinformuj swój bank! Nigdy na czyjąś prośbę nie instaluj jakiejkolwiek aplikacji w swoim telefonie lub komputerze” – ostrzega Jerzy Kryszak.
https://www.youtube.com/watch?v=DZp4hVxt6BQ&t=3s
Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, a także banki wraz z Policją przypominają:
- Bankowcy nigdy przez telefon nie proszą o hasła i kody dostępu do Twojej bankowości elektronicznej.
- Więcej informacji o cybebezpieczeństwie szukaj we własnym banku.
Materiał powstał we współpracy Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu z Warszawskim Instytutem Bankowości.
Modyfikował: Adam Lecibil Data modyfikacji: 05-08-2024 08:37