Kamera on-line

Spoofing – czy to na pewno telefon z banku?

Czy wiesz, że oszuści podszywają się pod pracowników banków? Zdarza się nam korzystać z ofert, do których bank przekonał nas telefonicznie. Takie czasy – reklama dźwignią handlu. Ale czy to był na pewno telefon z banku? A jeśli nie?


Cyberprzestępcy nie mają wakacji, dlatego tak ważne jest, aby wiedzieć, jak się przed nimi chronić. W tym celu powstała kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” realizowana przez Związek Banków Polskich, Fundację Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz banki i Policję. Twarzami tegorocznej edycji są Daria Widawska i Jerzy Kryszak.

Jak reagować – tłumaczy w filmie poniżej Jerzy Kryszak:

„Pamiętaj, nigdy przez telefon nie ujawniaj swoich danych do logowania! Bank nigdy o to nie pyta. A kto pyta? – Przestępcy, którzy chcą ukraść Twoje pieniądze. Dlatego jeżeli ktokolwiek poprosi Cię przez telefon o:

  • kod,
  • hasło,
  • PIN,
  • login do bankowości elektronicznej, 

to odmów i natychmiast poinformuj swój bank! Nigdy na czyjąś prośbę nie instaluj jakiejkolwiek aplikacji w swoim telefonie lub komputerze” – ostrzega Jerzy Kryszak.

https://www.youtube.com/watch?v=DZp4hVxt6BQ&t=3s


Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, a także banki wraz z Policją przypominają:

  • Bankowcy nigdy przez telefon nie proszą o hasła i kody dostępu do Twojej bankowości elektronicznej.
  • Więcej informacji o cybebezpieczeństwie szukaj we własnym banku.

Materiał powstał we współpracy Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu z Warszawskim Instytutem Bankowości.

Postawy Polaków wobec Cyberbezpieczeństwa 2024.png

×

Zapisz się do newslettera