Kamera on-line

Podsumowanie X Sesji Rady Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego

Dziesiąta Sesja Rady Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego rozpoczęła się 25 lutego 2025 roku, o godz. 13:00. Po stwierdzeniu prawomocności obrad przyjęto porządek obrad bez uwag. Przewodniczący Rady Piotr Jahn powitał wszystkich radnych oraz goszczącą na sesji panią Małgorzatę Kopczyńską – Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

_ADL8504.jpeg
_ADL8489.jpeg


Przewodniczący Rady poinformował o nowym trybie prowadzenia sesji i przygotowania protokołów posesyjnych z wykorzystaniem systemu informatycznego Rada 365. Starosta przedstawił sprawozdanie z działań Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym i odpowiedział na pytania radnych w tematach zawartych w sprawozdaniach z prac Zarządu Powiatu. Kolejno przewodniczący komisji omówili informacje i sprawozdania z komisji problemowych Rady Powiatu. 

_ADL8497.jpeg

Ważnym punktem obrad była ocena stanu sanitarnego i sytuacji epidemiologicznej Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego za rok 2024. Przedstawione dane dotyczyły sytuacji w placówkach medycznych oraz działań podjętych w zakresie profilaktyki zdrowotnej. Zgodnie z przyjętym na Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa sprawozdaniem Powiatowego Inspektora Sanitarnego, nasz powiat w tym względzie ma bardzo dobrą i stabilną sytuację, co podkreśliła Powiatowa Inspektor Sanitarna. Drobne elementy do poprawy, będą uwzględniane i realizowane. Przewodniczący Rady i imieniu całej społeczności na ręce p. Małgorzaty Kopczyńskiej złożył podziękowania na realizowane zadania i prosił o ich przekazanie dla całego inspektoratu. 

_ADL8509.jpeg

Radny Tomasz Scheller i Radna Dorota Tomala odwołując się do raportów Zarządu Powiatu wyrazili zaniepokojenie brakiem informacji m.in.: na temat procesu adaptacji pomieszczeń na potrzeby jednostki wojskowej WOT w Sławięcicach, raportów z audytu w szpitalu i spraw związanych z funkcjonowaniem przystani “Szkwał”. Podkreślono konieczność lepszej komunikacji z przedsiębiorcami, mieszkańcami i Radą Powiatu w powyższych sprawach, aby uniknąć nieporozumień. Starosta powiatu Artur Maruszczak odpowiadał na wątpliwości radnych podkreślając, że każde z ustaleń jest transparentne i dyskutowane m.in.: ze społecznością szkoły i opierane o dyskusję na Radzie Powiatu.

_ADL8485.jpeg

Dyskutowano także o kwestii monitoringu w Domu Pomocy Społecznej, gdzie wspólnie wyjaśniono w ramach dyskusji tą kwestię. Szczera rozmowa w Radzie Powiatu odbyła się w wnioskowanym temacie zmian organizacji w przyszpitalnych przychodniach ortopedycznych. Przewodniczący odpowiednich komisji i starostowie powiatu wyjaśniali, na jakim etapie jest procedowanie wniosków i skąd wynika duża trudność w przeprowadzeniu zmian.

Radni jednogłośnie przyjęli uchwały dotyczące:

  • zmian budżetu Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego na 2025 rok oraz zmian w wieloletniej prognozie finansowej,
  • aktualizacji „Powiatowego programu psychologiczno-terapeutycznego dla osób stosujących przemoc domową” oraz „Powiatowego programu korekcyjno-edukacyjnego dla osób stosujących przemoc domową”,
  • wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Powiatu,
  • trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych jednostek oświatowych.

Rada Powiatu omawiała również zagadnienia związane z finansowaniem placówek oświatowych w tym m.in.: spraw związanych z Ogniskiem Artystycznym. Starosta Powiatu Artur Maruszczak wyjaśniał konieczność regulacji związanych ze sprawą finansowania ogniska.

W ramach wolnych wniosków radni zgłosili pisemne interpelacje i zapytania, szczególnie należy podkreślić wniosek Przewodniczącego Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa o nowe przejście dla pieszych w Bierawie oraz konieczność powołania specjalnej komisji do sprawnej organizacji zmian w statucie Rady Powiatu. Nie pojawiły się dodatkowe oświadczenia. 
Sesja zakończyła się podziękowaniami dla radnych za ich pracę oraz zaproszeniem na kolejne posiedzenie, które odbędzie się 25 marca 2025 r.

_ADL8503.jpeg
_ADL8502.jpeg
_ADL8493.jpeg
_ADL8492.jpeg

×

Zapisz się do newslettera