Kamera on-line

XII Sesja Rady Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego

Wtorkową (29.04.2025) sesję Rady Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Piotr Jahn, witając radnych, członków zarządu oraz gości. Zaznaczono i wytłumaczono nieobecność starosty i sekretarz powiatu. Powitano dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie Marzenę Nikiel, radców prawnych, przedstawicieli wydziałów starostwa oraz mieszkańców uczestniczących zdalnie.

_ADL9936.jpeg

Na podstawie listy obecności stwierdzono, że na sali znajduje się 20 radnych, co czyni obrady prawomocnymi oraz zatwierdzono porządek obrad. Protokół z poprzedniej XI sesji został przyjęty bez uwag. Przewodniczący przedstawił sprawozdanie z działalności między sesyjnej. 

_ADL9908.jpeg

Przewodniczący przedstawił sprawę przyjęcia sprawozdania PCPR za 2024 rok, w tym ocenę zasobów pomocy społecznej. Sprawozdanie zostało uprzednio omówione szczegółowo na Komisji Zdrowia i Polityki społecznej. Nie zgłoszono żadnych pytań do dyrektorki PCPR. Wobec tego sprawozdanie zostało przyjęte w całości. 

_ADL9941.jpeg

Przedstawiono sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi za 2024 rok. Podobnie jak wyżej, wcześniej zapoznała się z tym raportem Komisja Edukacji i Promocji powiatu. Nie zgłoszono uwag do sprawozdania.

Informacje przekazane przez Komisję infrastruktury dotyczyły inwestycji drogowych oraz podsumowania zimowego utrzymania dróg. Nie zgłoszono pytań, zatem rada przyjęła podsumowanie. 

_ADL9929.jpeg

Radna Dorota Tomala podjęła temat pisma Ligi Ochrony Przyrody dotyczącego wycinki drzew na terenie gmin, wobec zapytania rozważono możliwość wystąpienia z zapytaniem do władz miasta o sposób ustosunkowania się do pisma LOP. 

_ADL9910.jpeg

W zastępstwie nieobecnego starosty Artura Maruszczaka, wicestarosta Józef Gisman udzielił informacji w zakresie praca zarządu, oraz odpowiedział na pytania radnych. Zagadnienia poruszane to m.in:
- Omówiono kwestię przebudowy drogi na Wyspie (ul. Wyspiańskiego).
- Dyskutowano o dodatkach finansowych dla pracowników Centrum Usług Wspólnych, nieobjętych rządowym wsparciem PCPR, w ramach zadań księgowo-finansowych.
- Wskazano na problemy wynikające z braku szybkiego dostępu do pełnych protokołów z posiedzeń zarządu i potrzebę większej transparentności.
- Udzielono informacji o przygotowaniach do przetargów na rozbudowę szpitala (onkologia i geriatria).

_ADL9925.jpeg

W ramach sprawozdania z realizacji kontroli, wskazano, iż  trwa kontrola dotacji celowych przyznanych Powiatowemu Zespołowi ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Radna Dorota Tomala zgłosiła brak odpowiedzi na wniosek o dostęp do dokumentacji pokontrolnej Wydziału Budownictwa. Poruszono temat kontroli Wydziału Geodezji – zarząd nie odniósł się do kwestii kontrolnych, z uwagi na brak pełnej wiedzy będącej w kompetencji starosty.

_ADL9918.jpeg

W ramach sprawozdań z prac komisji problemowych przewodniczący poszczególnych komisji referowali m.in.:
Komisja Rewizyjna: jednogłośnie udzieliła absolutorium zarządowi.
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji nie zebrała się z powodu braku wniosków i skarg. 
Komisja Zdrowia: omówiono sprawozdanie PCPR oraz aktualną sytuację SP ZOZ (finanse, plany inwestycyjne, środki z KPO).
Komisja Edukacji i Promocji: przedstawiono działania w zakresie doradztwa zawodowego i wykorzystanie środków zewnętrznych w celu podniesienia efektów kształcenia.
Komisja Infrastruktury: opiniowano umowy dzierżawy terenów należących do powiatu i zmiany w organizacji komunikacji.
Komisja Budżetu: przyjęto zmiany w budżecie oraz w wieloletniej prognozie finansowej.
Komisja Statutowa: przedstawiono propozycje zmian statutu – przesłano do opinii radców prawnych.

_ADL9920.jpeg

Podjęto uchwałę zwiększającą środki na dokumentację projektową przeniesienia pracowni chemicznej oraz fotografii i multimediów i modernizacji łazienek w budynku głównym  Zespołu Szkół nr 3 w Sławięcicach. W ramach podjęcia uchwały, rozgorzała ożywiona dyskusja na temat zasadności inwestycji w obiekcie Zespołu Szkół nr 3, w kontekście gwarancji ulokowania jednostki wojskowej.
Zmieniono Wieloletnią Prognozę Finansową odpowiednią uchwałą.
Zatwierdzono:
  - Umowę na wynajem lokalu przy ul. Harcerskiej (gabinet pielęgniarski),
  - Umowę na dzierżawę działki pod reklamę (zmiana okresu z 3 lat na 1 rok w celu renegocjacji stawek),
  - Uchwałę w sprawie przystanków komunikacyjnych i zasad korzystania z nich.

Zgłoszono zapytania ustne i wątpliwości dotyczące m.in. Publicznego Ogniska Artystycznego oraz przygotowywanej dokumentacji drogowej oraz stanu dróg i infrastruktury. Tematy te były dyskutowane i wyjaśniane przez radnych uczestniczących w komisjach problemowych. 

_ADL9931.jpeg

Radni w szerokiej dyskusji poruszyli kwestie dotyczące m.in.: lokalizacji jednostki Wojsk Obrony Terytorialnej i wątpliwości formalnych braku dokumentów potwierdzających lokację jednostki i potrzeby zwiększenia transparentności prac zarządu i komunikacji z komisjami problemowymi Rady Powiatu oraz rozpoznanie sprawy poprawy stanu wejścia do budynku PCPR. 

_ADL9916.jpeg

Na zakończenie sesji, przewodniczący Rady Powiatu podziękował radnym i zaprosił na kolejną sesję zaplanowaną na 27 maja 2025 r.

Prosimy mieć na uwadze, że niniejsze sprawozdanie stanowi podsumowanie, a nie ścisły protokół z sesji Rady Powiatu. Pełną transmisję można obejrzeć na kanale Starostwa Powiatowego w serwisie YouTube.

×

Zapisz się do newslettera