Kamera on-line

W kozielskim szpitalu można komercyjnie wykonać test na obecność koronawirusa

W związku z coraz większą liczbą zapytań szpital w Koźlu wprowadził komercyjne testy genetyczne na obecność koronawirusa. Na rynku występuje wiele ośrodków, które oferują testy serologiczne (podobnie jak i zresztą nasza jednostka), ale to dopiero testy molekularne wraz z obrazem klinicznym mogą potwierdzić definitywnie obecność koronawirusa. 24 sierpnia zaktualizowano cenę testu komercyjnego i obecnie wynosi ona 340 zł. Biorąc pod uwagę ceny rynkowe jest to atrakcyjna oferta. Oczywiście w mocy pozostają wszystkie poprzednie ustalenia i dla każdego pacjenta kwalifikowanego w toku postępowania medycznego. Jednocześnie przypominamy, że realizujemy badania na obecność COVID-19 finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Aby ułatwić zapoznanie się ze specyfiką takiego testu przedstawiamy kilka ważnych zagadnień.

Dlaczego warto wykonać taki test w laboratorium SP ZOZ Kędzierzyn-Koźle?

  1. Posiadamy doświadczenie kliniczne i kompetencje w zakresie wykonania takiego testu.
  2. Jesteśmy rekomendowanym laboratorium na stronie Ministerstwa Zdrowia: https://www.gov.pl/web/zdrowie/lista-laboratoriow-covid
  3. Poprawnie przeszliśmy weryfikację w PZH w Warszawie, co daje nam prawo wykonywania tego typu badań.
  4. Od momentu pobrania wymazu do momentu wykonania testu upływa krótki czas, co podnosi wiarygodność wyniku.
  5. W razie konieczności jesteśmy w stanie zaoferować fachową opiekę i poradę.
  6. Przestrzegamy procedur bezpieczeństwa, nie tylko wynikających z norm, ale i naszego doświadczenia jako szpitala z oddziałem jednoimiennym, a dot. postępowania z pacjentem.
  7. Zapewniamy dyskrecję.

Jednocześnie prezentujemy listę pytań jakie mogą ułatwić podjęcie decyzji o teście.

Z jakim rodzajem testu mamy do czynienia - genetycznym czy serologicznym?

Test przeprowadzony w naszym laboratorium jest testem genetycznym (molekularnym), gdzie materiał do badania jest uzyskiwany z wymazu z nosogardła. Jest to test posiadający odpowiednie certyfikaty CE i medyczne świadectwa dopuszczenia oraz jest wykonywany przez wykwalifikowany personel. Wykonujemy jednocześnie na życzenie testy immunologiczne (serologiczne) z krwi na obecność przeciwciał koronawirusa. Rodzaj testu określamy w konsultacji z państwem. Należy jednak pamiętać, że tylko test genetyczny oraz obraz kliniczny jest jednoznacznym potwierdzeniem zakażenia COVID-19.

Jaki czas musi upłynąć od potencjalnych objawów (potencjalnego momentu zakażenia) do badania?

Z punktu widzenia poprawności wyniku najbardziej optymalny czas wykonania badania to 7 doba od ewentualnego kontaktu z osobą zakażoną lub w momencie wystąpienia objawów (wg schematu: 4-7-12 doba).

Gdzie badanie jest przeprowadzane - w przychodni, szpitalu, domu?

Ze względów diagnostycznych oraz bezpieczeństwa zarówno państwa, jak i personalu pobranie tzw. „wymazów” ma miejsce w specjalnie przystosowanej do tego celu przestrzeni tzw. „punkcie wymazowym”. Punkt ten mieści się na terenie przychodni z osobnym wejściem przy ulicy 24 kwietnia 7 (z tyłu przychodni), bezpośredni numer telefonu to +48 77 406 26 17 czynny w godz. 8.00-11.00 oraz 15.00-19.00. Badany wypełnia odpowiednią ankietę oraz wpisuje dane i podpisuje odpowiednie zgody na przetwarzanie danych osobistych tzw. RODO.

Ile trzeba oczekiwać na wynik?

Czas oczekiwania na wynik testu to obecnie 24 godziny. Czas ten każdorazowo będzie państwu podawany w momencie badania.

Jaka jest droga uzyskania informacji o wyniku?

Wynik badania wysyłamy w sposób zaszyfrowany pocztą elektroniczną (e-mailem).

Ujemny wynik można także odebrać osobiście następnego dnia w punkcie wydawania wyników.

Kontakt do laboratorium pod nr tel.: +48 77 406 24 36 lub +48 77 406 24 42.

Jak wykonuje się pobranie materiału do badań?

Jak wskazuje doświadczenie i konieczność diagnostyczna, pobór wymazu obwarowany jest pewnymi wymogami. Zalecenia te zapewniają wiarygodność wyniku.

Do 3 godzin przed badaniem NIE NALEŻY:

            •           Jeść ani pić,

            •           Myć zębów,

            •           Zażywać leków wziewnych,

            •           NALEŻY powstrzymać się od palenia tytoniu na 60 minut przed badaniem.

Czy jeśli chcę przebadać większą ilość osób to dostanę rabat?

W przypadku konieczności przeprowadzenia badań komercyjnie u większej ilości osób oraz negocjacji ceny badań należy się zwrócić bezpośrednio do Działu Świadczeń Zdrowotnych i Dokumentacji Medycznej, email: nadzor@e-szpital.eu, telefon: +48 77 40 62 547.

Czy mam zapewnione bezpieczeństwo przy pobraniu materiału?

W miejscu poboru próbek do badań są zachowane wszelkie warunki bezpieczeństwa wg ścisłych wskazań Ministerstwa Zdrowia i wg naszej praktyki. Personel jest wyposażony we właściwą odzież ochronną, a w pomieszczeniu cały czas działa specjalistyczna dezynfekująca lampa przepływowa oraz jest zapewniona ciągła dezynfekcja. Powoduje to, że ryzyko transmisji wirusa jest tam praktycznie zerowe - Jest bezpiecznie!

Czy można się umówić na konkretną godzinę badań czy trzeba czekać w kolejce?

Ze względu na zmienną liczbę wykonywanych codziennie testów umówienie się na konkretną godzinę jest bezcelowe. Punkt pobrań działa tylko w określonych godzinach codziennie (8.00-11.00 oraz 15.00-19.00) i z doświadczenia wynika, że nie stwarza to dodatkowej konieczności regulacji. Oczywiście można przed wykonaniem testu zasięgnąć dodatkowych informacji pod podanym wyżej nr telefonu.

Czy test można wykonać u dzieci?

Tak, wykonujemy testy również dzieciom. Ze względu na doświadczenie kliniczne mamy zapoznany z procedurą personel.

Czy dostaję/pobieram ew. wyniki badań do wydruku?

Wyniki przesyłamy na podany adres e-mail (wymagany) z odpowiednią instrukcją jak odczytać wynik lub ujemny wynik przekazujemy tradycyjnie, osobiście w Punkcie Wydawania Wyników.

Jakie są godziny pobrań materiału?

Punkt pobrań jest czynny codziennie (7 dni w tygodniu) pomiędzy godziną 8.00-11.00 oraz 15.00-19.00 na terenie przychodni w odizolowanym pomieszczeniu z osobnym wejściem przy ulicy 24 kwietnia 7 (z tyłu przychodni), bezpośredni numer telefonu do punktu to +48 77 406 26 17 (8.00-11.00 oraz 15.00-19.00).

Jak mogę zapłacić za test?

Zalecamy bezkontaktową płatność kartą płatniczą lub telefonem, ze względów bezpieczeństwa. Jednak w przypadkach awaryjnych przyjmiemy płatność gotówką.

Oprac. al

Testy covid.jpeg

×

Zapisz się do newslettera